Гімназія №260 міста Києва забезпечує здобувачів освіти з особливими освітніми потребами інклюзивним освітнім середовищем:
Заклад освіти за потреби утворює інклюзивні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей (стаття 20 Закону України «Про освіту»). Станом на 01.01.2024 року в гімназії функціонує 30 інклюзивних класів, у яких навчаються 42 дитини з особливими освітніми потребами.
Право на доступну освіту зазначеної категорії дітей за бажанням батьків може реалізовуватися шляхом організації індивідуальної форми навчання. Станом на 01.01.2024 в гімназії за індивідуальною формою навчання навчаються діти з особливими освітніми потребами: 6 учнів (педагогічний патронаж), 2 учні (екстернат).
Заклад освіти за потреби утворює інклюзивні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей (стаття 20 Закону України «Про освіту»).
Практичне впровадження інклюзивного середовища базується на принципах універсального дизайну та розумного пристосування.
Зокрема шкільний освітній процес відповідає широкому спектру індивідуальних можливостей здобувачів освіти; забезпечує гнучку методику навчання, викладання та подання матеріалу; доступні та гнучкі навчальні плани й програми.
Навчальні матеріали прості та чіткі у використанні незалежно від навичок та досвіду здобувачів освіти.
Забезпечується урахування різного впливу шкільного середовища на «сенсорний досвід» дитини; використання кольору, світла, звуків, текстури; легкий доступ до інформаційно-комунікативних технологій.
Здобувачі освіти мають вдосталь часу, щоб надати відповідь на питання; використання навчального програмного забезпечення, яке має вказівки/застереження, коли здобувач освіти робить неправильний вибір.
Дизайн гімназії в основному враховує наявність необхідного розміру і простору при підході, під’їзді та різноманітних маніпуляціях, з огляду на антропометричні характеристики, стан та мобільність користувача.
Наявність необхідного розміру і простору:
У закладі освіти створено необхідні умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами:
Освітній процес у разі потреби забезпечується навчальною, методичною та науковою літературою на паперових та електронних носіях завдяки фондам бібліотеки.
Для якісного соціально-психологічного та психолого-медико-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, батьків та педагогів у штаті закладу є посади лікаря-педіатра, сестри медичної, практичного психолога, соціального педагога. Логопед, дефектолог, реабілітолог працюють у закладі освіти на підставі заключених з ними договорів на проведення (надання) корекційно-розвиткових занять (послуг).
Корекційно-розвиткові заняття проводять практичний психолог, логопед, дефектолог, реабілітолог у відповідності до складеного розкладу, погодженого з батьками учнів з особливими освітніми потребами.